Sűrű köd: leszállás vagy átstartolás?
Megközelítés jó látási viszonyok között, vagy landolás sűrű ködben, amikor a bevezető fénysor nem sokkal a földet érés előtt tűnik fel. Eltérő eljárások, szabályok, korlátozások. Időnként szenzációként tálalják az internetes portálok, hogy a rossz idő miatt egy-egy járat kitérő repülőtéren szállt le. Pedig semmi különös nincs ebben, a pilóták csak a biztonságot tartották szem előtt. Ilyenkor a hozzászólásokban sokszor többségbe kerülnek a felháborodott vélemények, melyekben az olvasók indokolatlanul a személyzetet hibáztatják. De mi történik a valóságban egy ilyen helyzetben a pilótafülkében?
Hogyan landolnak a pilóták a repülőgéppel, amikor ködtakaró borítja a repülőteret? Mikor kell az átstartolás mellett dönteni? Mit jelent az elhatározási magasság? Egy repülőtéren hányszor ajánlott újrapróbálkozni a leszállással? Mikor határoz úgy a személyzet, hogy mindenképpen kitérő repülőtérre megy a járat? Mit jelent az 1-es, 2-es, 3-as kategóriás leszállás? Darida Tamás oktató-kapitány, az Aeropark túravezetője arról is mesél, milyen nehézségeket okozhat a beparkolás során a sűrű köd. (Szerkesztő: Kránitz Balázs)
Fedélzeti felvételek:
Horn András
Demeter Csaba
Felhasznált felvételek:
Video by KML from Pexels
Video by Simplehada Studio from Pexels
Video by Joel Dunn from Pexels