Így még a repülőből sem láthatod a fel- és leszállópályákat (Ep. 145)
BUD70 (2. rész) – A hely, ahol még a beton is világít. A felület, amelynek több száz tonnás gépek földet érését kell kibírnia. Ferihegyen két, ún. bajonett-rendszerű futópálya áll az induló és érkező járatok kiszolgálására. Az egyik 3009 méter, a másik 3707 méter hosszú.
De mi van a beton alatt? Milyen gyakran kell felújítani egy forgalmas repülőtér futópályáit? Hogyan kell az odaégett gumit eltávolítani a felületről? Egyáltalán hány kiló gumi vulkanizálódik a betonra egy-egy leszállásnál? Miről árulkodnak a pályák különleges jelzései? És miért nem 1-es és 2-es pályának hívják ezeket a betoncsíkokat? Mit jelent a 13R/31L, valamint 13L/31R elnevezés? Erről mesélünk Ormándi Zoltánnal, a Budapest Airport repülőtérforgalmi vezetőjével. (Szerkesztő: Kránitz Balázs)