Váratlan helyzetek: ki vezeti a gépet? (Ep. 168)
Míg napjainkban két fős személyzetek dolgoznak a pilótafülkében, évtizedekkel ezelőtt nem volt ritka, hogy négy-öt főre volt szükség egy repülőgép kiszolgálásához. Aztán ahogy fejlődött a technika, automatizálták az egyes rendszereket, megjelentek a számítógépek a fedélzeten, folyamatosan csökkent a személyzet tagjainak száma. A 70-es években a nyugati típusokon jellemzően már három fő dolgozott elől: kapitány, elsőtiszt és fedélzeti mérnök, ma pedig már csak kapitány és elsőtiszt repüli a legnagyobb gépeket.
Hogyan szervezik meg a munkát a pilótafülkében? Milyen változásokat hozott az Eastern Airlines 1972-es balesete a polgári repülésben, amikor kiderült, hogy a repülés utolsó fázisában senki nem vezette az L1011-est? Hogyan működik az erőforrásmenedzsment a fedélzeten? Hogyan csökkent a pilóták száma az évtizedek során? Hogyan kell együtt dolgoznia a kapitánynak és az első tisztnek normál körülmények között, valamint vészhelyzetben? Erről is mesélt Darida Tamás kapitány az Aeropark új Airbus A320Neo szimulátorában és az Il-18-as fedélzetén. (Szerkesztő: Kránitz Balázs)
Kipróbálnád az Aeropark szimulátorát? Időpontfoglalás itt:
https://aeropark.hu/airbus
Utalványok itt:
https://www.aero-shop.hu/spl/656052/Ajandekutalvanyok