A jetkorszak repterei
A 60-as években sokat változott a légiközlekedés világa. Megjelentek a sugárhajtású repülőgépek, sorra léptek be a légitársaságok a jetkorszakba. Az új gépekhez új repterek és terminálok kellettek.
Sok helyen ekkor épültek meg a világ legismertebb, ikonikus reptéri komplexumai New Yorktól Chicagon át Los Angelesig és San Franciscoig. A kényelmes gépekhez pedig kényelmes és gyors beszállításra volt szükség, terjedni kezdtek az utashidak.
De milyen volt az utashidak őse? Hol alkalmazták ezeket először? Miért próbálkoztak a skandináv országokban a járműmentes forgalmi előtérrel, hogyan rejtették el a szükséges kiszolgálóeszközöket a beton alá? Milyen utashidas megoldások születtek Ferihegy 2 építése során? És egy magyar autóbusz, ami a belvárosból a gépig vitte volna az utasokat és a poggyászokat. Gyaloglás, autóbusz vagy utashíd? Kényelem, praktikum, és takarékoskodás az idővel. Látványos megoldások a guruló váróteremtől, a szárny felett átnyúló hidakon át, a kétszintes beszállításig. Somogyi-Tóth Gábor, az Aeropark ügyvezetője mesélt a jetkorszak reptereiről. (Szerkesztő: Kránitz Balázs)
Music:
“Prod. by BeatGrounds”
https://beatgrounds.bandcamp.com/album/130-royalty-free-instrumentals
Footage:
FREEDIO:HD & 4K Royalty free stock video footages