Concorde: utasszállítás hangsebesség felett
Kecses törzs, nem túl tág kabin. Három óra luxus, hangsebesség felett a London-New York útvonalon. Érkezése a repülőtereken csodaszámba ment. A francia-brit konzorcium sok évnyi fejlesztés és 5000 óra tesztrepülés után állította forgalomba a Concorde-ot. Hogyan hódította meg az égboltot a szuperszonikus utasszállító? Miért nem látták szívesen az Egyesült Államokban a kezdetek kezdetén? Milyen egyedi megoldással vált elérhetővé, hogy a hangsebesség feletti repülésnél nem kellett folyamatosan működtetni az utánégetőket? Hogyan került fel egyszer-egyszer Ferihegy is az úticélok közé? És mi vezetett ahhoz, hogy a 14 gépet a kétezres évek elején végleg a földre parancsolták?
A Concorde a gyorsaságot és a luxust jelentette közel 30 éven át – nemcsak az utasoknak, hanem a pilótáknak is. Egyik légitársaságnál sem volt könnyű bekerülni abba a körbe, melynek tagjai rendszeresen repültek a szuperszonikus géppel. Zainkó Géza, az Aeropark tárlatvezetője mesél ezúttal a Concorde-ról. (Szerkesztő: Kránitz Balázs)
A szovjet vetélytársról, a Tu-144-esről készült filmünket itt találod: